Натисніть "Enter", щоб перейти до вмісту

Лановецьке об’єднане управління Пенсійного фонду України Тернопільської області інформує

Питання призначення пенсій з урахуванням

останніх змін у пенсійному законодавстві

Пунктом 4-4 розділу ХV «Прикінцеві положення» Закону 1058 встановлено: з 1 жовтня 2017 року по 31 грудня 2017 року під час призначення пенсії

застосовується середня заробітна плата (дохід) в Україні, з якої сплачено страхові внески, обчислена як середній показник за 2014,2015 та 2016 роки із застосуванням величини оцінки одного року страхового стажу 1,35%;

– з 1 січня 2018 року по 31 грудня 2018 року під час призначення пенсії застосовується середня заробітна плата (дохід) в Україні, з якої сплачено страхові внески, обчислена, як середній показник за 2016 і 2017 роки із застосуванням величини оцінки одного року страхового стажу 1%.

Передбачено, що в разі, якщо за однакових показників індивідуального коефіцієнта заробітної плати (доходу) та тривалості страхового стажу розмір пенсії в 2018 році, обчислений відповідно до аналогічних показників, буде меншим, ніж пенсія, призначена в 2017 році, розмір якої обчислено з урахуванням положень абзацу першого цього пункту, Кабінет Міністрів України ухвалює рішення про збільшення показника середньої заробітної плати (доходу) в Україні, який застосовується під час призначення пенсій з 1 січня 2018 року по 31 грудня 2018 року, таким чином, щоб пенсії, призначені в зазначений період, не були меншими за пенсії, що призначали з 1 січня 2017 року по 31 грудня 2017 року.

Щомісячне обчислення

Страховий стаж обчислюється в місяцях. Неповний місяць роботи, якщо застрахована особа підлягала загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню або брала добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, зараховується до страхового стажу, як повний місяць за умови, якщо сума сплачених за цей місяць страхових внесків з урахуванням сум страхових внесків, сплачених виходячи з мінімальної заробітної плати, є не меншою, ніж мінімальний страховий внесок.

У разі якщо сума сплачених за відповідний місяць страхових внесків з урахуванням сум страхових внесків, сплачених виходячи з мінімальної заробітної плати, є меншою, ніж мінімальний страховий внесок, цей період зараховується до страхового стажу, як повний місяць за умови здійснення в порядку, визначеному правлінням Пенсійного фонду України, відповідної доплати до суми страхових внесків таким чином, щоб загальна сума сплачених коштів за відповідний місяць була не меншою за мінімальний страховий внесок.

Доплати до суми більшої, ніж мінімальний страховий внесок, законодавством не передбачено.

Умови призначення пенсій за віком особам, які працювали або постраждали на територіях радіоактивного забруднення

Вік виходу на пенсію осіб із числа учасників ліквідації наслідків на Чорнобильській АЕС та постраждалих від аварії на ЧАЕС визначено статтею 55 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи». Законом 2148 внесено зміни щодо тривалості страхового стажу, необхідного для призначення пенсій зі зниженням пенсійного віку.

Зокрема, особам, які працювали або проживали на територіях радіоактивного забруднення, пенсії призначають зі зменшенням пенсійного віку, встановленого статтею 26 Закону 1058, за наявності відповідного страхового стажу, зменшеного на кількість років зменшення пенсійного віку, але не менше, як 15 років страхового стажу.

Для визначення права на призначення пенсій з 01.01.2018 до страхового стажу  будуть включатися періоди:

– ведення підприємницької діяльності із застосуванням спрощеної системи оподаткування, а також із застосуванням фіксованого податку:

з 1 січня 1998 року по 30 червня 2000 року включно – на підставі  довідки про реєстрацію як суб’єкта підприємницької діяльності;

з 1 липня 2000 року по 31 грудня 2017 року – за умови сплати страхових внесків (єдиного внеску) незалежно від сплаченого розміру (крім випадків звільнення від сплати єдиного внеску);

– проходження військової служби по 31 грудня 2017 року – на підставі військового квитка, довідок, тощо;

– перебування у відпустці у зв’язку з вагітністю та пологами з 1 січня 2004 року по 30 червня 2013 року  – на підставі довідки підприємства (установи, організації);

– перебування у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею шестирічного віку з 1 січня 2004 року до часу запровадження сплати страхових внесків (єдиного внеску) за жінок, які перебувають у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку – на підставі свідоцтва про народження дитини, трудової книжки та довідки підприємства (установи, організації).

Про пенсії за особливі заслуги

Законом № 2148 внесено зміни до Закону України «Про пенсії за особливі заслуги перед Україною» (далі – Закон № 1767), згідно яких, починаючи з 11 жовтня 2017р. пенсії за особливі заслуги перед Україною встановлюються територіальними органами Пенсійного фонду України.

Для встановлення пенсії за особливі заслуги перед Україною особою подається до територіального управління Пенсійного фонду України заява про встановлення пенсії з необхідними документами.

Рішення про встановлення (перерахунок, відмову) пенсії за особливі заслуги перед Україною по всіх заявах, поданих після 11 жовтня 2017р., приймаються територіальними управліннями Пенсійного фонду України, в тому числі щодо осіб, зазначених у пунктах 2, 6-8 статті 1 Закону № 1767.

Законом № 2148 змінено строки встановлення пенсії за особливі заслуги перед Україною:

– з дня звернення за встановленням пенсії за особливі заслуги перед Україною з усіма необхідними документами (але не раніше дати призначення особі пенсії та набуття чинності Закону 2148);

– з дня набуття права на пенсію за особливі заслуги перед Україною, якщо звернення за її встановленням відбулося не пізніше 12 місяців з дня набуття права (не раніше дати призначення особі пенсії та набуття чинності Закону 2148).

Легальна заробітна плата СЬОГОДНІ –

ДОСТОЙНА ПЕНСІЯ ЗАВТРА

Розмір пенсії за нормами Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” безпосередньо залежить, як від розміру заробітку, так і від страхового стажу працівника. У свою чергу, на величину страхового стажу впливає своєчасність і повнота сплати роботодавцем єдиного соціального внеску, оскільки періоди роботи, за які підприємство не сплатило обов’язкові платежі, не враховуються при призначенні пенсії.

Тому так важливо, щоб усі розуміли: від того, які внески сплачено, залежить майбутня пенсія. Спеціалісти Фонду постійно проводять в трудових колективах роз’яснювальну роботу щодо необхідності виплати «білої» заробітної плати та вчасної сплати внесків, тому що працівник, який одержує неофіційну зарплату, є повністю беззахисним перед роботодавцем. Усна домовленість жодним чином не фіксується юридично, тож працівник не має доказів на підтвердження справжнього розміру своєї заробітної плати і періоду роботи. Жителям Збаражчини необхідно хоча б раз на рік перевіряти розмір своєї заробітної плати та відрахування єдиного соціального внеску. Це допоможе уникнути неточних і недостовірних даних, до того ж додасть упевненості в одержанні справедливо заробленої пенсії.

Погоджуючись працювати без належного оформлення, людина, перш за все, шкодить сама собі. Насамперед, втрачає свій страховий стаж, що особливо відчутно позначиться на розмірі майбутньої пенсії, до того ж, уже зараз не має можливості одержувати належну оплату за лікарняними листами, позбавлена допомоги у зв’язку з безробіттям або відпустки по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку. Адже, при нарахуванні таких виплат ураховується виключно офіційна заробітна плата.

Державна соціальна допомога непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату

Згідно з пунктом 5 розділу II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону 2148 у період із 1 січня 2018 року по 31 грудня 2020 року особам, які досягли віку 60 років, визначеного частиною першою статті 26 закону 1058 (для жінок 58 років 6 місяців, або 59 років, або 59 років 6 місяців), але не набули страхового стажу, передбаченого нормами зазначеної статті, за умови наявності в них не менш як 15 років страхового стажу призначатимуть тимчасову державну соціальну допомогу непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату (далі – тимчасова допомога).

Таку тимчасову допомогу призначатимуть органи соціального захисту населення і виплачуватимуть до досягнення особами віку, з якого вони набувають право на призначення пенсії. Тимчасову допомогу непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату, призначатимуть з урахуванням її майнового стану і середньомісячного сукупного доходу в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Будь першим хто прокоментує

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Перейти до вмісту