Перерахунок пенсій з 1 жовтня 2017 року
відповідно до Закону України № 2148
Цей закон, зокрема, передбачає проведення «осучаснення» раніше призначених пенсій – тобто їх перерахунок із застосуванням показника середньої заробітної плати по Україні, з якої сплачено страхові внески, обчисленої як середній показник за 2014, 2015, та 2016 роки (3764,40 грн.) та із застосуванням величини оцінки одного року страхового стажу в розмірі 1%.
При здійсненні такого перерахунку пенсій використовується розмір прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, установлений на 1 грудня 2017 року Закону України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» (1373 грн.), збільшений на 79 грн., тобто 1452 грн. (1373+79).
Після проведенного перерахунку середній розмір підвищення до пенсії в Лановецькому районі (без врахування військових пенсіонерів) складає 272,33 грн.
В Лановецькому об’єднаному управлінні Пенсійного фонду України Тернопільської області проведено перерахунок пенсій 34818 пенсіонерам. Підвищення до пенсій більше 140 грн., пенсіонери отримали в жовтні місяці, доплату менше 140 грн., до пенсії пенсіонери одержали в листопаді місяці з доплатою за жовтень.
Збільшення розміру пенсій у зв’язку з її «осучасненням» у кожного пенсіонера індивідуальне, оскільки визначається з урахуванням коефіцієнта заробітку й тривалості страхового стажу кожного пенсіонера (індивідуальні показники особи) та року, коли йому призначили пенсію.
Порядок призначення пенсій
Для призначення будь – якого виду пенсії необхідно подати до Лановецького об’єднаного управління Пенсійного фонду України Тернопільської області відповідну заяву (бланк заяви можна отримати у спеціалістів відділу обслуговування громадян) – та документи, необхідні для призначення певного виду пенсії.
Для оформлення пенсійного посвідчення Вам необхідно заповнити анкету (яку надасть спеціаліст фонду) та надати фото.
Якщо до заяви подані не всі документи, Ви маєте право подати їх протягом трьох місяців з дня подачі заяви.
Прийнявши заяву спеціаліст має видати розписку повідомлення з переліком документів, які необхідно подати додатково протягом 3 місяців та пам’ятку пенсіонера.
Після подання всіх документів пенсія має бути призначена протягом 10 днів.
Після виготовлення пенсійного посвідчення, спеціаліст повідомить Вас в телефонному режимі про можливість його отримання.
Веб-портал Пенсійного фонду України – сервіс без черг та зайвих витрат
Сьогодні у багатьох громадян час від часу виникає необхідність отримати певну консультацію з питань, які входять до компетенції органів Пенсійного фонду України. Саме веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду і покликаний вирішувати ряд питань його користувачів з мінімальними затратами часу. Це реалізація можливості громадянина дистанційно отримувати певні послуги: чи то з питань пенсійного забезпечення, чи з питань наявної інформації в реєстрі застрахованих осіб про себе. А також можна отримати відповіді на питання, які цікавлять, тощо. Корисною є також можливість подання запитів для підготовки в паперовій формі довідок, інших документів, які заявник зможе отримати під час особистого звернення до органів Пенсійного фонду та інше.
Звертаємо увагу, що також існує можливість подачі заяви на реєстрацію безпосередньо з порталу (без особистої явки до органу Пенсійного фонду). Але слід враховувати, що така послуга доступна тільки при наявності електронно-цифрового підпису (ЕЦП), що також надає додаткові можливості, а саме: подання звернень щодо перерахунку пенсії без безпосередньої явки до відділу Пенсійного фонду; подання звернень щодо призначення пенсії без безпосередньої явки до відділу Пенсійного фонду України; перегляд електронної пенсійної справи.
Важливим є той факт, що під час реєстрації ідентифікація користувачів може здійснюватися за допомогою електронного цифрового підпису, який міститься на платіжних картках, які одночасно є пенсійним посвідченням.
Процедура реєстрації на веб-порталі максимально спрощена – проводиться така процедура тільки один раз. Для цього необхідно звернутися до відповідного територіального органу Пенсійного фонду. Юридичні особи (підприємства, установи, організації) до управління Фонду за місцем їх фактичної реєстрації. При зверненні необхідно заповнити заяву (можна підготувати заяву вдома за формою, яка викладена на веб-порталі, або заповнити безпосередньо при зверненні до Фонду – при необхідності фахівці Фонду допоможуть Вам у її заповненні). Працівники Фонду ідентифікують особу заявника (представника) шляхом перевірки пред’явлених документів та перевіряють повноту та відповідність вказаних у заяві персональних даних особи даним, що містяться у пред’явлених цією особою документах.
Чи має право пенсіонер за віком не сплачувати єдиний соціальний внесок, якщо він провадить незалежну професійну діяльність?
Платниками єдиного внеску є особи, які провадять незалежну професійну діяльність, а саме: медичну, юридичну практику, в тому числі адвокатську, нотаріальну діяльність, або особи, які провадять релігійну (місіонерську) діяльність, іншу подібну діяльність, та отримують дохід від неї.
Базою нарахування єдиного внеску в розмірі 22% для таких осіб є сума доходу (прибутку), отриманого від їхньої діяльності, що підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць (пункт 2 частини першої статті 7 Закону про єдиний соціальний внесок).
Частиною четвертою статті 4 Закону про єдиний соціальний внесок від сплати за себе єдиного внеску звільнено фізичних осіб-підприємців, у тому числі тих, які обрали спрощену систему оподаткування, якщо вони є, зокрема, пенсіонерами за віком та отримують відповідно до закону пенсію. При цьому до осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, зазначена норма не застосовується. Нарахування єдиного внеску такі особи здійснюють на загальних підставах.
Будь першим хто прокоментує